سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ترکیه روز سه شنبه 6 اکتبر از خودروهای آبپاش، گاز اشک آور و اسپری فلفل برای پراکندن حدود 1500جوان که در مرکز استانبول بر ضد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تظاهرات می‌کردند، استفاده کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، برخی از تظاهرکنندگان شیشه‌های رستوران زنجیره‌ای امریکایی مک دونالدز و بانک‌ها را شکستند و به خودروها خسارت وارد کردند تظاهرکنندگان سپس به خیابان‌های مجاور میدان تقسیم استانبول که در فاصله یک کیلومتری از محل برگزاری نشست صندوق بین المللی پول و بانک جهانی قرار دارد فرار کردند.

در حالی‌که تظاهرکنندگان به میدان تقسیم در مرکز استانبول نزدیک می‌شدند، پلیس ترکیه گاز اشک آور و اسپری فلفل شلیک کرد و با ماشین‌های آبپاش به مقابله با تظاهرکنندگان پرداخت.

این میدان به سرعت از تظاهرکنندگان تخلیه شد و تظاهر کنندگانی که کوکتل مولوتوف پرتاب کرده بودند در خیابان‌های اطراف تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

برخی از جوانان، با سطل‌های زباله فلزی و چرخ دستی‌های سوپرمارکت‌ها سنگر درست کردند و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند.

تظاهرکنندگان که بیشترشان دانشجو و دانش آموز بودند به درخواست سازمان‌های چپگرا و اتحادیه‌ها دست به تظاهرات زده بودند. تظاهرکنندگان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "صندوق بین المللی پول دوست کارفرمایان و دشمن کارگران"، "دنیای دیگر امکان پذیر است" و "دموکراسی شما، دیکتاتوری و اقتصاد شما برده داری است".

نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی روز سه شنبه رسما در یک سالن کنفرانس استانبول در چند صد متری تظاهرات معترضان آغاز شد.

کد خبر 92179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز